poniedziałek, 8 lipca 2013

Wypadek dziennikarza Michaela Hastingsa

pojazd Hastingsa

Wypadek samochodowy, jaki może być spowodowany przez przejęcie kontroli i zdalne sterowanie pojazdem to potwierdzony fakt



18 czerwca w Kalifornii miał miejsce wypadek samochodowy, w wyniku którego zginął znany dziennikarz, niespełna 33-letni Michael Hastings, a sam wypadek zdaje się nie mieć oczywistych przyczyn, za to rodzi coraz więcej podejrzeń. Konkretnie, podejrzeń o zamordowanie dziennikarza z premedytacją przy wykorzystaniu wypadku samochodowego.

Hastings ostatnio pisał dla Rolling Stone oraz internetowego portalu BuzzFeed. Poprzednio opublikował głośny wywiad z ówczesnym dowódcą wojsk USA w Afganistanie, gen. McChrystalem, w którym jego rozmówca otwarcie skrytykował Obamę. Wywiad ten spowodował, że generał stracił stanowisko.

Wcześniej Hastings pracował dla mainstreamu, m.in. Newsweeka, The Washington Post, The Los Angeles Times, The New York Times, był też korespondentem wojennym w Iraku.

Jak twierdzi policja w Los Angeles, dziennikarz jechał mercedesem z dużą prędkością w dzielnicy Hancock Park. Nagle stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w drzewo, co spowodowało, że samochód stanął w ogniu. Wiadomo, że na krótko przed wypadkiem, Hastings wysłał informację, z jakiej wynikało, iż szykuje publikację nowego, „bombowego” materiału prasowego, „oni” są na jego tropie i musi poszukać dla siebie czasowej „kryjówki”.

Informacje ujawnione przez witrynę therebel na tle analizy okoliczności morderstwa Hastingsa stawiają ważne pytania dotyczące bezpieczeństwa prywatnych pojazdów.

Pełna zdalna kontrola nad wszystkimi nowoczesnymi samochodami na rynku USA zostaje potwierdzona

Mercedes Hastingsa rocznik 2013 mógł nie być porwany za pomocą zdalnego sterowania, a zamiast tego rozpędzony na pełny gaz (gdy unieruchomiono wszelkie funkcje pokładowe samochodu), a następnie wbity w drzewo.

Zespół hakerów z wydziału informatyki na the University of Washington przeprowadził badania, które dowiodły, że wszystkie samochody wyposażone w układ ABS sprzedane w USA mogą być „przejęte” przy pomocy zdalnego sterowania, ich układ hamulcowy może być całkowicie wyłączony w poruszającym się samochodzie, przepustnicę da się otworzyć na maksa, przy czym da się nim sterować przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, gdy pojazd jest zaparkowany, a wszystkie systemy sterujące wewnątrz pojazdu są całkowicie wyeliminowane.

Chociaż ja przypuszczam, że Hastings został zamordowany wcześniej, a jego samochód został zaparkowany i spalony, gdyż wstępne dowody zdjęciowe pokazywały, iż palący się pojazd nie miał żadnych uszkodzeń mechanicznych z przodu i rozerwanego wybuchem tyłu, a dopiero potem pojawiły się w relacjach sceny ekstremalnej motoryzacyjnej rzezi, mam zamiar zasugerować zupełnie inną możliwość, jak mogło do tego dojść.

Mianowicie, że mercedes, rocznik 2013, jaki prowadził Hastings, mógł nie być porwany za pomocą zdalnego sterowania, lecz zamiast tego rozpędzony na pełny gaz, a następnie wbity w drzewo. Przy czym jednocześnie unieruchomione były pokładowe układy sterownicze samochodu.

Wiele osób wie o systemie GM OnStar, który zawsze utrzymuje połączenie internetowe po sieci komórkowej z ośrodkiem systemu kontroli silnika i działa już od lat 90-tych. Ale niewiele osób wie o nakazie federalnym, jaki w 2005 roku zmusił producentów do instalacji podobnego ciągłego połączenia internetowego za pośrednictwem sieci komórkowych, w każdym samochodzie, jaki będzie sprzedany w Ameryce, czy to z systemem OnStar, czy innym.

I ten zespół hakerów udowodnił, że zdalne sterowanie za pośrednictwem tego połączenia może rzeczywiście umożliwić przejęcie kontroli nad pojazdami (w przypadku ich eksperymentu, używali oni zdalnie sterowanego laptopa podłączonego do portu diagnostycznego, a nie połączenia komórkowego), co może doprowadzić do użycia samochodu w roli morderczej broni.

Problem dotyczy wszystkich pojazdów, które korzystają z sieciowych modułów sterujących, zawierających tzw. protokół CAN (Controller Area Network), jaki działa w sposób podobny do przewodowej sieci komputerowej, która łączy komputery. Każdy moduł w samochodzie, czy to sterownik ABS, regulator przepustnicy, sterownik zapłonu, a nawet nowoczesne modele radia, komunikują się za pośrednictwem tej sieci, jaka jest zintegrowana z główną jednostką sterującą silnika. Jeśli choćby jedno z urządzeń w tej sieci może być „przejęte” przez hackera (a zespół udowodnił, że wszystkie), to potem może ono zostać użyte jako punkt wprowadzenia pełnej kontroli nad pojazdem, kierowca traci panowanie, a samochód działa wg kaprysów sterowania napastnika.

A narzucony federalny nakaz ciągłego połączenia internetowego poprzez sieć komórkową we wszystkich samochodach od 2005 r., zapewnia zdalny punkt dostępu, dzięki któremu każdy samochód może zostać zhakowany, chyba że masz wystarczająco wysokie stanowisko, aby mieć przywilej korzystać z tej możliwości przeciwko innym.

Nie ma praktycznie wątpliwości, mercedes Hastingsa miał umieszczoną gdzieś kamerę (kamery są bardzo powszechne dla samochodów tej klasy), co pozwoliło napastnikowi dokładnie wiedzieć, gdzie i dokąd jechał samochód Hastingsa, dawało wizualny obraz ataku i pozwalało im analizować, co robią, kiedy porwali jego samochód siedząc wygodnie za biurkiem przy pulpicie drone’a tysiąc kilometrów dalej i poprowadzili go ku idealnej katastrofie. Osobiście nie sądzę, że to tak właśnie się odbyło, ale taka możliwość, jak się okazuje, zdecydowanie jest.

CIA faworyzuje uśmiercanie wrogów przy użyciu wypadku samochodowego ponad wszystkie inne metody zabijania, ponieważ dogodny dla nich „czynnik zaprzeczalności” jest tak wysoki, że nawet jeśli wszystkie dowody wskazują, iż kierowca był niewinny wypadku, łatwo jest obalić taką obronę, obwiniając go o narkotyki lub alkohol.

Jestem pewien, że wielu czytelników ma dosyć ludzi, którzy coś twierdzą, a potem piszą długi dokument, jaki ledwo co dotyczy ich twierdzeń. Lecz tutaj nie mamy z tym do czynienia, wszystko jest tu opisane. Jeśli masz samochód dość nowy, to ma on możliwość stać się narzędziem zbrodni dzięki komórkowemu połączeniu internetowemu, jakie stale w nim działa.

Oto link do oryginalnego dokumentu, a gdyby tajemniczo przestał on działać, zamieściłem go na własnym serwerze tutaj:

cars-oakland2010

Na postawie: http://therebel.org/index.php?option=com_content&view=article&id=657564:full-remote-control-of-all-modern-u-s-market-cars-proven&catid=173:jim-stone&Itemid=1314&acm=733_340

przygotował: stophasbara

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.